Top 10’s

Email templates

1. Reactie op eerste automatische acquisitie mail:

1.1. Vragen / meer informatie:

1.1.1. Waarom hebben jullie mij genomineerd?

Lead geeft aan geen interesse te hebben in de samenwerking (vermelding in top 10) zonder reden.

Reply:

Beste [naam],

Goed om van je te horen en dat is een goede vraag!

Ons platform (DNOB.nl) helpt zowel de online – als lokale ondernemer om beter gevonden te worden door het grote publiek wat dagelijks in Google zoekt. In dit geval gaan wij dus een top 10 samenstellen van diverse goede [bedrijfscategorie] in de regio [vestigingsplaats]. Dit artikel zal goed gevonden gaan worden in Google, waardoor [bedrijfsnaam] binnen no-time gevonden zal worden bij de belangrijkste en relevantste zoekopdrachten in Google.

Nu heeft onze redactie [bedrijfsnaam] genomineerd voor deze top 10 op basis van alles wat er online over jullie te vinden was;

– Positieve reviews
– Ambitieus
– Mooie website
– Professionele uitstraling
– Goede status

Wij zien alleen dat er voor jullie nog veel kansen liggen om beter gevonden te worden in Google. [Bedrijfsnaam] zou daarom perfect passen in dit topic. Het zal zorgen voor een blijvende boost op verschillende vlakken! Daarbij vragen wij hiervoor maar een kleine bijdrage van slechts 0,50 per dag. Geen hoge kosten dus!

Zullen we hier anders even over bellen? Dan kunnen we even kennismaken, kan ik het nog wat beter toelichten en is er ook meer ruimte voor jou om vragen te stellen.

Ik hoor het graag.

Fijne dag [naam]!

1.1.2. Wil eerst meer informatie ontvangen (algemeen)

Lead reageert op een van de eerste automatische acquisitie mails en geeft aan eerst nog wat meer informatie te willen over de samenwerking (vermelding in top 10). De lead kan bijvoorbeeld vragen stellen als “Wat heeft dit mij te bieden?” of “Kan je mij hier eerst nog wat meer over vertellen?” ..

Reply:

Beste [naam],

Goed om van je te horen! Ik kan hier zeker nog wat meer over toelichten voor je.

Ons platform (DNOB.nl) helpt zowel de online – als lokale ondernemer om beter gevonden te worden door het grote publiek wat dagelijks in Google zoekt. In dit geval gaan wij dus een top 10 samenstellen van diverse goede [bedrijfscategorie] in de regio [vestigingsplaats]. Dit artikel zal goed gevonden gaan worden in Google, waardoor [bedrijfsnaam] binnen no-time gevonden zal worden bij de belangrijkste en relevantste zoekopdrachten in Google.

Wij zijn dit initiatief begonnen om de door COVID getroffen ondernemer te helpen. Alles trekt ten slotte steeds meer naar het online tegenwoordig!

Nu heeft onze redactie [bedrijfsnaam] genomineerd voor deze top 10 op basis van alles wat er online over jullie te vinden was;

– Positieve reviews
– Ambitieus
– Mooie website
– Professionele uitstraling
– Goede status

Wij zien alleen dat er voor jullie nog veel kansen liggen om beter gevonden te worden in Google. [Bedrijfsnaam] zou daarom perfect passen in dit topic. Het zal zorgen voor een blijvende boost op verschillende vlakken! Daarbij vragen wij hiervoor maar een kleine bijdrage van slechts 0,50 per dag. Geen hoge kosten dus!

Zullen we hier anders even over bellen? Dan kunnen we even kennismaken, kan ik het nog wat beter toelichten en is er ook meer ruimte voor jou om vragen te stellen.

Ik hoor het graag.

Fijne dag [naam]!

2. Afwijzing / geen interesse:

2.1. Reactie op eerste automatische acquisitie mail:

2.1.1. Geen interesse (zonder reden)

Lead geeft aan geen interesse te hebben in de samenwerking (vermelding in top 10) zonder reden.

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je reactie. Wat jammer om te horen dat jullie er voor nu van af zien, maar ik zal het zien als een goed teken als jullie deze grote bezoekersstroom niet nodig hebben!

We zullen iemand anders dan blij gaan maken met deze plek. Mocht ik jullie in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen hoor ik dit graag.

Veel succes met [bedrijfsnaam] en wellicht spreken wij elkaar nog eens in de toekomst.

Fijne dag!

2.1.2. Geen interesse (heeft al een marketingbureau o.i.d.)

Lead geeft aan geen interesse te hebben in de samenwerking (vermelding in top 10), omdat ze al een partner hebben die hun marketing verzorgt.

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je reactie. Goed om te horen dat jullie een partij hebben die de marketing voor jullie verzorgt! Echter zijn wij geen marketing bureau, maar een digitaal platform met een groot bereik.

DNOB vult een hele andere rol in dan een marketing bureau. Wij bereiken middels onze hoge posities en autoriteit in Google namelijk gericht mensen die op dat moment op zoek zijn naar jouw diensten.

De Nederlandse consument wil nou eenmaal eerst alles vergelijken voordat ze actie nemen. Wij maken het de gebruiker gemakkelijk om direct te vinden waar ze naar zoeken.

Als je echt geen interesse hebt om mee te doen is dit natuurlijk geen probleem. Dan geven we de plek van [bedrijfsnaam] aan een ander. Maar denk er nog eens over na!

We kunnen ook altijd even bellen om kennis te maken en dit idee samen door te nemen.

Fijne dag!

2.1.3. Geen interesse (wilt niet of doet niet aan adverteren)

Lead geeft aan geen interesse te hebben in de samenwerking (vermelding in top 10), omdat ze niet willen of doen aan adverteren.

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je reactie. Dat snap ik heel goed! Alleen is dit het advertentieplek wat wij aanbieden. Wij zijn een digitaal platform, geen marketing bureau.

Ons doel is om jullie middels ons bereik en autoriteit een handje te kunnen helpen met de groei van jouw zaak. Daarvoor vragen wij inderdaad een kleine bijdrage van slechts 50 cent per dag, maar dat is puur om onze eigen kosten te kunnen dekken. Wij zijn namelijk een onafhankelijke partij.

Zo zal de vermelding niet alleen zorgen voor een toevoor aan klantenstroom, maar ook positief effect hebben op het verkeer naar jullie website, de regionale naamsbekendheid van [bedrijfsnaam] en het zorgt voor een forse stijging in Google. Het is dus ook echt heel goed voor jullie huidige klanten.

Wij willen allen een handje helpen. Zo versterk je jouw eigen positie in de markt door goed aangeschreven te staan op platformen zoals DNOB.

Als je echt geen interesse hebt om mee te doen is dit natuurlijk geen probleem. Dan geven we de plek van [bedrijfsnaam] aan een ander. Maar denk er nog eens over na!

We kunnen ook altijd even bellen om kennis te maken en dit idee samen door te nemen.

Fijne dag!

2.1.4. Geen interesse (boze/geïrriteeerde reactie)

Lead geeft op boze/geïrriteerde manier aan geen interesse te hebben in de samenwerking (vermelding in top 10). Dit geldt alleen als de lead daadwerkelijk aangeeft niet blij te zijn met het ontvangen van de mail(s).

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je reactie. Wat vervelend om te horen dat je mijn mailtje als vervelend ervaart. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest!

Wij als digitaal platform proberen de Nederlandse consument en het bedrijfsleven bij elkaar te brengen en beide partijen zo op een positieve manier te helpen.

Heb je voor ons nog tips om de volgende keer niet zo over te komen? Dan nemen we dit zeker mee!

We zullen in ieder geval iemand anders dan blij gaan maken met deze plek. Mocht ik jullie in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen hoor ik dit graag.

Veel succes met [bedrijfsnaam] en wellicht spreken wij elkaar nog eens in de toekomst.

Fijne dag!

2.2 Afwijzing in latere fase:

2.2.1. Geen interesse (zonder reden)

Lead geeft aan toch geen interesse meer te hebben in de samenwerking (vermelding in top 10) en geeft hierbij geen duidelijke reden.

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie er toch van af zien! Ik heb je net nog even geprobeerd telefonisch te bereiken, maar kreeg je helaas niet te pakken.

Onze redactie is al druk bezig met de voorbereidingen richting publicatie. Onze marketing specialisten deelde vanmorgen nog dat we naar verwachting in de eerste maanden na publicatie al duizenden gebruikers zullen gaan bereiken.

Zonde dat jullie deze positieve lading nu mis gaan lopen..

Goed, ik zal in ieder geval in het systeem noteren dat we iemand anders kunnen blij maken met deze plek. Mag ik toch vragen wat de reden is dat jullie er van af zien?

Ik hoor het graag. Fijne dag voor nu!

2.2.2. Afwijzing na proefperiode (zonder reden)

Lead geeft zonder reden aan na proefperiode toch geen interesse te hebben in een verdere samenwerking (vermelding in top 10).

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie er na een succesvolle proefperiode toch van af zien! Ik heb je net nog even geprobeerd telefonisch te bereiken, maar kreeg je helaas niet te pakken.

We hebben tot dusver al veel belovende resultaten behaald en staat het artikel al op positie [nummer] op het zoekwoord ‘[zoekwoord]‘. Onze marketing specialisten deelde afgelopen week nog dat we naar verwachting in de aankomende maand nog veel sterkere positief zullen halen en daarmee duizenden gebruikers bereiken.

Zonde dat jullie deze positieve lading nu mis gaan lopen..

Goed, ik zal in ieder geval in het systeem noteren dat we iemand anders kunnen blij maken met deze plek. Mag ik toch vragen wat de reden is dat jullie er van af zien?

Ik hoor het graag. Fijne dag voor nu!

2.2.3. Afwijzing na proefperiode (heeft al een marketingbureau o.i.d.)

Lead geeft na gebruik te hebben gemaakt van de proefperiode aan geen interesse te hebben in een verdere samenwerking (vermelding in top 10), omdat ze al een partner o.i.d. hebben die hun marketing verzorgt.

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie er na een succesvolle proefperiode toch van af zien! Ik heb je net nog even geprobeerd telefonisch te bereiken, maar kreeg je helaas niet te pakken.

Natuurlijk goed om te horen dat jullie een partij hebben die de marketing voor jullie verzorgt! Echter zijn wij geen marketing bureau, maar een digitaal platform met een groot bereik.

We hebben tot dusver al veel belovende resultaten behaald en staat het artikel al op positie [nummer] op het zoekwoord ‘[zoekwoord]‘. Onze marketing specialisten deelde afgelopen week nog dat we naar verwachting in de aankomende maand nog veel sterkere positief zullen halen en daarmee duizenden gebruikers bereiken.

Zonde dat jullie deze positieve lading nu mis gaan lopen..

DNOB vult een hele andere rol in dan een marketing bureau. Wij bereiken middels onze hoge posities en autoriteit in Google namelijk gericht mensen die op dat moment op zoek zijn naar jouw diensten.

De Nederlandse consument wil nou eenmaal eerst alles vergelijken voordat ze actie nemen. Wij maken het de gebruiker gemakkelijk om direct te vinden waar ze naar zoeken.

Als je echt geen interesse hebt om in het artikel te blijven staan is dit natuurlijk geen probleem. Er is genoeg animo, dus dan geven we de plek van [bedrijfsnaam] aan een ander. Maar denk er nog eens over na!

We kunnen ook altijd even bellen om kennis te maken en dit idee samen door te nemen.

Fijne dag!

3. Opvolging:

3.1. Meer informatie:

3.1.1. Meer informatie na telefonische kennismaking

Lead geeft na de eerste telefonische kennismaking akkoord om per mail meer informatie te willen ontvangen mbt de samenwerking (vermelding in top 10).

Reply:

Beste [naam],

Leuk om elkaar vandaag even kort gesproken te hebben aan de telefoon!

Zoals besproken zou ik na aanleiding van dit telefoongesprek nog even wat meer informatie opsturen met betrekking tot het topic waar onze redactie momenteel druk mee bezig is, namelijk; ‘De top 10 leukste [bedrijfscategorie] uit [vestigingsplaats].

Je komt dan met [bedrijfsnaam] naar voren in de top 10 leukste [bedrijfscategorie] uit jouw eigen stad [vestigingsplaats] op de snelstgroeiende oriëntatiebron van Nederland. Wij spelen met onze topics en artikelen voornamelijk in op organisch verkeer met zeer hoge posities in Google. Zo ontvang je erg relevante bezoekers uit de regio [vestigingsplaats] en word je binnen no-time beter gevonden in Google!

Kijk, hier een aantal andere succesvol samengestelde top 10’s: dnob.nl/bedrijvenindebuurt

Een vermelding in zo’n top 10 zal zorgen voor:

– Meer verkeer naar jouw website
– Beter gevonden in Google
– Naamsbekendheid in jouw regio
– Boost in klantenstroom

Op basis van het huidige bereik van DNOB, de voorgaande campagnes en professionals die wij in huis hebben kunnen we garanderen dat jij minimaal 30.000 relevante gebruikers op jaarbasis zal bereiken met deze vermelding. Mochten wij dit doel niet behalen krijg jij je geld + een vergoeding van €50 teruggestort. Ja haha, zo zeker zijn wij van onze zaak 🙂

Zoals je kunt zien in onze eerder samengestelde top 10’s vermelden wij het volgende in jouw bedrijfsvermelding: 

– Jouw bedrijfsnaam
– Een leuke afbeelding
– Het logo
– Google-reviews
– Het adres
– Leuk verhaaltje
– Knop/doorverwijzing naar de website

Onze redactie neemt echt alles voor je uit handen! Professionele content specialisten schrijven en stellen de bedrijfsvermelding samen en de beste marketeers zullen er alles aan doen om het verkeer rondom het artikel te optimaliseren. Dit alles doen wij voor slechts €0,50 per dag. Geen addertjes onder het gras, gewoon 50 cent per dag. Niet meer, niet minder. Dit bedrag wordt één keer per jaar in rekening gebracht en is ten alle tijden opzegbaar. Wij werken transparant en delen de behaalde resultaten met je. Nogmaals, behalen wij het gewenste resultaat niet, dan krijg je je geld gewoon terug.

Meer informatie over DNOB, ons platform en deze top 10’s vind je via: partner.dnob.nl/top-10

Doe je mee? Dan kun je de samenwerking hier in gang zetten: partner.dnob.nl/product/top-10/86494 

Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik dat natuurlijk graag en kun je altijd even contact opnemen! Wij zijn ondertussen al begonnen aan de eerste voorbereidingen voor deze mooie campagne.

Op een succesvolle samenwerking [naam]!

3.1.1. Geen reactie op ‘meer informatie’ mail

Lead heeft enkele dagen (minimaal 5 dagen) na de eerste positieve telefonische kennismaking en het ontvangen van meer informatie nog geen reactie gegeven.

Message:

Onderwerp: Re: Terugkoppeling op ons telefoongesprek

Beste [naam],

Hoe gaat het?

Na ons telefoongesprek van afgelopen [dag], had ik jou nog wat meer informatie gestuurd over de de campagne (De 10 leukste [bedrijfscategorie] in [vestigingsplaats]). Hier had ik nog geen reactie op gekregen, klopt dat?

Onze redactie is al druk bezig met de voorbereidingen richting publicatie. We hopen binnen nu en twee weken het artikel online te kunnen zetten om haar eerste bezoekers te kunnen ontvangen. Wij hebben er veel zin in! Volgens onze marketing specialisten zullen we naar verwachting in de eerste maanden na publicatie al duizenden gebruikers bereiken.

Ik heb ons telefoongesprek als positief ervaren en in mijn systeem staat [bedrijfsnaam] natuurlijk nog steeds op dit artikel. Hadden jullie al naar mijn vorige mail kunnen gekeken?

Graag hoor ik of jullie mee doen!

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Ik help jullie graag!

3.2. FAQ:

3.2.1. Meer informatie na telefonische kennismaking

Lead geeft na de eerste telefonische kennismaking akkoord om per mail meer informatie te willen ontvangen mbt de samenwerking (vermelding in top 10).

Reply:

Beste [naam],

Leuk om elkaar vandaag even kort gesproken te hebben aan de telefoon!

Zoals besproken zou ik na aanleiding van dit telefoongesprek nog even wat meer informatie opsturen met betrekking tot het topic waar onze redactie momenteel druk mee bezig is, namelijk; ‘De top 10 leukste [bedrijfscategorie] uit [vestigingsplaats]’.

Je komt dan met [bedrijfsnaam] naar voren in de top 10 leukste [bedrijfscategorie] uit jouw eigen stad [vestigingsplaats] op de snelstgroeiende oriëntatiebron van Nederland. Wij spelen met onze topics en artikelen voornamelijk in op organisch verkeer met zeer hoge posities in Google. Zo ontvang je erg relevante bezoekers uit de regio [vestigingsplaats] en word je binnen no-time beter gevonden in Google!

Kijk, hier een aantal andere succesvol samengestelde top 10’s: dnob.nl/bedrijvenindebuurt

Een vermelding in zo’n top 10 zal zorgen voor:

– Meer verkeer naar jouw website
– Beter gevonden in Google
– Naamsbekendheid in jouw regio
– Boost in klantenstroom

Op basis van het huidige bereik van DNOB, de voorgaande campagnes en professionals die wij in huis hebben kunnen we garanderen dat jij minimaal 30.000 relevante gebruikers op jaarbasis zal bereiken met deze vermelding. Mochten wij dit doel niet behalen krijg jij je geld + een vergoeding van €50 teruggestort. Ja haha, zo zeker zijn wij van onze zaak 🙂

Zoals je kunt zien in onze eerder samengestelde top 10’s vermelden wij het volgende in jouw bedrijfsvermelding: 

– Jouw bedrijfsnaam
– Een leuke afbeelding
– Het logo
– Google-reviews
– Het adres
– Leuk verhaaltje
– Knop/doorverwijzing naar de website

Onze redactie neemt echt alles voor je uit handen! Professionele content specialisten schrijven en stellen de bedrijfsvermelding samen en de beste marketeers zullen er alles aan doen om het verkeer rondom het artikel te optimaliseren. Dit alles doen wij voor slechts €0,50 per dag. Geen addertjes onder het gras, gewoon 50 cent per dag. Niet meer, niet minder. Dit bedrag wordt één keer per jaar in rekening gebracht en is ten alle tijden opzegbaar. Wij werken transparant en delen de behaalde resultaten met je. Nogmaals, behalen wij het gewenste resultaat niet, dan krijg je je geld gewoon terug.

Meer informatie over DNOB, ons platform en deze top 10’s vind je via: partner.dnob.nl/top-10

Doe je mee? Dan kun je de samenwerking hier in gang zetten: partner.dnob.nl/product/top-10/86494 

Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik dat natuurlijk graag en kun je altijd even contact opnemen! Wij zijn ondertussen al begonnen aan de eerste voorbereidingen voor deze mooie campagne.

Op een succesvolle samenwerking [naam]!

4. Betaling:

4.1. Vragen over betaling:

4.1.1. Wanneer vind de betaling plaats? Hoe zit dat?

Lead vraagt wanneer de eerste betaling plaats vindt mbt de samenwerking (vermelding in top 10).

Reply:

Beste [naam],

Goede vraag. Zoals op de link en pagina vermeldt staat wordt de bijdrage eenmaal jaarlijks in rekening gebracht. De eerste betaling vindt dan ook direct plaats bij akkoord, wij hebben dit budget namelijk nodig om het artikel in orde te stellen en meteen de eerste resultaten te behalen voor [bedrijfsnaam]!

Nogmaals, wij delen de resultaten met je. Mochten wij niet onze doelen behaald hebben krijg je je geld terug + €50 tegoed. Ben je tevreden en wil je in het artikel blijven staan? Dan vind de volgende betaling pas over 12 maanden plaats. Je kunt ten alle tijden opzeggen, we blijven altijd transparant en alles is dus erg vrijblijvend.

Wij doen dit – gezien de in verhouding lage kosten – op jaarlijkse basis én om minitransacties (dagelijks, wekelijks of maandelijks) te voorkomen. Dat zou erg onoverzichtelijk zijn en niet fijn voor jullie (en onze) boekhouding.

Ik hoop dat alles verder duidelijk is!

4.1.2. Zitten we vast aan een (vast) jaren contract?

Lead vraagt of ze na betaling vast zitten aan een (vast) jaren contract mbt de samenwerking (vermelding in top 10).

Reply:

Beste [naam],

Dank voor je bericht en goed dat je deze vraag nog even voor de zekerheid stelt.

Het bedrag va 0,50 cent (ex btw) per dag wordt eenmaal per jaar automatisch geïncasseerd wanneer jij hiervoor akkoord geeft. Echter delen wij natuurlijk de behaalde resultaten altijd met je en is dit ten alle tijden opzegbaar.

Je krijgt dus ieder jaar weer de optie om de samenwerking stop te zetten. En mochten wij geen positieve resultaten behalen in het eerste jaar krijg je je geld sowieso terug + een vergoeding van €50.

Ons doel is natuurlijk om [bedrijfsnaam] verder te helpen. Het laatste wat wij willen is geld in rekening brengen als wij onze doelen niet behalen.

Wij werken transparant en denken graag met je mee. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de abonnementswijze, je zit nergens aan vast!

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht je verder nog vragen hebben voor nu of in latere fase kan je natuurlijk ten alle tijden even contact opnemen! Ik hoor graag of het is gelukt.

Fijne dag [naam]!

5. Deal:

5.1. Akkoord gegeven, maar moet nog betalen:

5.1.1. Heeft (telefonisch) aangegeven mee te willen doen

Lead geeft telefonisch aan mee te willen doen (vermelding in top 10).

Message:

Onderwerp: Leuk dat je mee doet!

Beste [naam],

Goed om elkaar net even telefonisch gesproken te hebben. En wat leuk om te horen dat jullie mee doen! Ik zal het meteen in het systeem zetten en doorgeven aan onze redactie.

We zijn al druk bezig met de voorbereidingen en verwacht uiterlijk [datum] het artikel te publiceren.

Je kunt de vermelding van [bedrijfsnaam] in werking zetten via de volgende link:  partner.dnob.nl/product/top-10/86494

Wij zullen dit budget gaan inzetten om de gewenste resultaten te behalen en optimaliseren.

Als er nog vragen/opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Op een fijne en succesvolle samenwerking [naam]!

5.1.2. Heeft (per mail) aangegeven mee te willen doen

Lead geeft per mail aan mee te willen doen (vermelding in top 10).

Reply:

Beste [naam],

Wat leuk om te horen dat jullie mee doen! Ik zal het meteen in het systeem zetten en doorgeven aan onze redactie.

We zijn al druk bezig met de voorbereidingen en verwacht uiterlijk [datum] het artikel te publiceren.

Je kunt de vermelding van [bedrijfsnaam] in werking zetten via de volgende link: partner.dnob.nl/product/top-10/86494

Wij zullen dit budget gaan inzetten om de gewenste resultaten te behalen en optimaliseren.

Als er nog vragen/opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Op een fijne en succesvolle samenwerking [naam]!

5.2. Betaling is binnen:

5.2.1. Betaling heeft plaatsgevonden en samenwerking is in gang gezet

Lead heeft betaald, geld is binnen en samenwerking is in gang gezet (vermelding in top 10).

Reply:

Onderwerp: Op een succesvolle samenwerking!

Beste [naam],

Ik zag dat de betaling was gelukt, super! Mijn collega Yousri (van de redactie) gaf aan dat ze al erg ver zijn met de voorbereidingen. Het zal dus niet lang meer duren voordat het artikel gepubliceerd wordt!

Zodra dit het geval is krijg je meteen bericht en na enkele weken zullen we ook de eerste resultaten met je delen.

Voor nu wil ik je bedanken voor het vertrouwen. En mocht je nog vragen/opmerkingen hebben kun je ten alle tijden even contact met mij of de redactie opnemen.

Fijne dag en je hoort snel van ons!

6. Automatische mails (acquisitie & start campagne)

6.1. Eerste mails (start campagne):

6.1.1. Acquisitie mail 1 (nominatie)

Lead ontvangt eerste mail over de nominatie en mogelijke samenwerking (vermelding in top 10).

Message:

Onderwerp: [bedrijfsnaam] is genomineerd door DNOB

Beste [bedrijfsnaam],

Goed nieuws: Onze redactie heeft [bedrijfsnaam] genomineerd voor de top 10 leukste [bedrijfscategorie] in [vestigingsplaats].

Mijn naam is [klantmanager]. Ik ben klantmanager bij DNOB.nl, de snelstgroeiende digitale oriëntatiebron van Nederland. Met ons platform verbinden wij de Nederlandse consument als geen ander met het bedrijfsleven door met onze topics en artikelen in te spelen op het enorme zoekverkeer in Google. Hier bereiken wij dagelijks duizenden gebruikers mee.

Momenteel zijn wij druk bezig met het opzetten van een gloednieuw item over de leukste (en beste) [bedrijfscategorie] in [vestigingsplaats]. Dit wordt een uitgebreid artikel dat veel verkeer uit de regio [vestigingsplaats] zal gaan bereiken én… onze redactie heeft [bedrijfsnaam] hiervoor genomineerd!

In de bijlage onderaan in deze mail heb ik een PDF gestopt met meer informatie over DNOB (ons platform) en de top 10 waar wij momenteel mee bezig zijn. Hier heb ik ook enkele voorbeelden van de eerder door ons samengestelde top 10’s gestopt. Kijk hier gerust even naar om een wat beter beeld te krijgen over wat we doen en van plan zijn.

Meer informatie vind je via: partner.dnob.nl/top-10

In de loop van deze (of volgende) week zou ik graag even telefonisch in contact willen komen met de persoon bij [bedrijfsnaam] die over dit soort zaken gaat. Het lijkt me erg leuk om er wat meer over te vertellen. Dan kunnen we ook even kennismaken.

Welke dag/tijdstip zou hiervoor het beste uitkomen? 5 á 10 minuutjes van je tijd zou al voldoende moeten zijn!

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

6.1.2. Acquisitie mail 2 (herinnering)

Lead ontvangt tweede mail met herinnering over de nominatie en mogelijke samenwerking (vermelding in top 10).

Message:

Onderwerp: Re: [bedrijfsnaam] is genomineerd door DNOB

Beste [bedrijfsnaam],

Vorige week dinsdag had ik een mail gestuurd mbt het topic (de leukste [bedrijfscategorie] in [vestigingsplaats]) waar onze redactie momenteel mee bezig is. Was deze wel binnengekomen? Ik had namelijk nog geen reactie gekregen.

We zijn al erg druk bezig met de voorbereidingen voor de publicatie, het wordt een super leuk item op DNOB.nl waar jaarlijks veel mensen uit de regio [vestigingsplaats] op af zullen komen!

Wij zijn dit initiatief begonnen vanuit de gedachte om de ondernemer een handje te helpen met hun online aanwezigheid en daarbij een boost te kunnen geven na de tegenslagen vanuit het pandemie. Alles trekt ten slotte steeds meer richting de online wereld.

Voor het geval dat je denkt dat hier dikke kosten tegenover staan, dat is niet het geval. We vragen slechts een kleine bijdrage van 0,50 per dag om de kosten die wij maken voor deze hulp te kunnen dekken. Niet meer, niet minder.

Je kunt hier alles over vinden via: partner.dnob.nl/top-10

Ik kom graag met jullie in contact. Ik vind namelijk dat [bedrijfsnaam] in deze top 10 hoort, maar mochten jullie hier liever niet aan mee willen doen hoor ik dit ook graag. Dan moet ik helaas een ander bedrijf in de gelegenheid stellen voor deze prachtige plek.

Alvast bedankt voor de reactie en een hele fijne dag toegewenst!

Met vriendelijke groet,

6.1.3. Acquisitie mail 3 (herinnering + video)

Lead ontvangt derde mail met herinnering (+ video) over de nominatie en mogelijke samenwerking (vermelding in top 10).

Message:

Onderwerp: Re: [bedrijfsnaam] is genomineerd door DNOB

Beste [bedrijfsnaam],

Afgelopen weken heb ik een paar keer geprobeerd om met jullie in contact te komen. Dit met betrekking tot het topic waar onze redactie momenteel druk mee bezig is, namelijk een artikel over de leukste [bedrijfscategorie] in [vestigingsplaats].

Ik zou nogmaals willen vragen of deze mails wel binnen zijn gekomen? Ik had nog geen reactie gekregen vanuit jullie kant namelijk. Vandaar dat ik nog even een mail stuur.

Het kan natuurlijk zijn dat deze mails aan jullie voorbij zijn gevolgen of dat jullie simpelweg geen interesse hebben om mee te doen. Toch hoor ik graag nog even concreet of jullie wel of niet mee doen. Wij hebben de plek voor [bedrijfsnaam] namelijk nog speciaal gereserveerd staan in ons systeem.

Ik wil middels deze video (van 1 minuut) nog eenmaal kort toelichten wat dit precies kan betekenen voor jullie:

Klik hier of op de video zelf om deze te bekijken.

Je hoeft hiervoor zelf dus vrijwel niks te doen, wij nemen echt alles voor je uit handen! En zoals ik in mijn vorige mailtjes ook al aanduidde zijn wij dit initiatief begonnen vanuit de gedachte om de ondernemer een handje verder te helpen met hun online aanwezigheid en daarbij een boost te kunnen geven na de tegenslagen vanuit het pandemie. Alles trekt ten slotte steeds meer richting de online wereld en het is zonde als je daar geen gebruik van maakt.

Ik hoop van harte dat jullie ook graag naar voren willen komen in deze top 10 leukste en beste [bedrijfscategorie]! Er liggen nog veel kansen voor jullie, het zal jullie groei stimuleren en grote impact hebben gezien de gebruikersaantallen die wij bereiken, Wij werken transparant, delen de resultaten en vragen hiervoor slechts een kleine bijdrage van 0,50 per dag.

Alle verdere informatie hierover kun je vinden via: partner.dnob.nl/top-10

Mochten jullie hier toch liever niet aan mee willen doen hoor ik dit ook graag. Dan moet ik helaas een ander bedrijf in de gelegenheid stellen voor deze prachtige plek.

Alvast bedankt voor de reactie en een hele fijne dag toegewenst!

PS: Mocht ik op deze mail ook geen reactie krijgen de komende week, dan zal ik nog even proberen om telefonisch in contact te komen.

Met vriendelijke groet,